Torque - på högsta växel

Handling: En dag återvänder mc-killen Cary Ford till sin hemstad Los Angeles. Men mötet med flickvännen Shane blir inte lika hjärtligt som han hade hoppats på. Shane har under Fords frånvaro blivit hårt ansatt av FBI, som påstår sig ha bevis för att Ford gömt narkotika för flera miljoner. Nu vågar hon inte lita på sin pojkvän trots att han bedyrar sin oskuld. Det försvunna knarket tillhör Henry, ledaren för ett kriminellt mc-gäng, som hotar att döda Ford om han inte avslöjar var knarket finns. När Ford dessutom blir anklagad för mordet på en av medlemmarna av det fruktade motorcykelgänget Reapers, måste han lägga in högsta växeln för att rädda sitt skinn, rentvå sitt namn och dessutom vinna Shane tillbaka. Jagad av två mc-gäng och ett dussintal poliser ger han sig ut på en vansinnesfärd genom den kaliforniska ödemarken.

Regissör: Joseph Kahn
Gichi Gamba
Nichole Mercedes Robinson
Fredro Starr

Laidan

Lite underhållning får man, men filmen är så extremt överdriven så det går knappt att beskriva. Och allt är så förbannat förutsägbart så det blir bara segt egentligen.
Jag känner mig t o m för snäll när jag ger den en tvåa.

miox

den här filmen får en 3 av mig inte så bra film

Errano

Okej, underhållningsvärdet finns väl där, på något sätt. Men ändå, den är ju så överdriven. Hallå, mc-jakt på ett tågtak, liksom va?

torulf

Jag gillar Fast and the Furious och hela genren med snabba bågar och bilar. Men när stunten ska bli mer spektakulära än de tidigare filmerna och hastigheterna högre är det viktigt att de någonstans har kontakt med verkligheten. I den här filmen har de helt tappat kontrollen över effekterna. Biker Boyz kommer i närheten av naturlagarna, men Torque är helt borta. En MC med helikoptermotor jagar en HD i högtrafikerad stad i vad som upplevs som över tusen kilometer i timmen. Två brudar fäktas med framhjulen som om det vore en kungfu-film. Vissa av scenerna i den här filmen hade bättre passat in i en Marvel-filmatisering. Om det inte vore så att jag älskar vrålande motorer och garagekultur så skulle filmen få en svag etta.

YZF-R1

Tycker den var bra, mycket snygga mc-trick och actionscener.

MNA

Ingen väntar sig att en film av Joseph Khan ska vara tung och seriös - det borde man förstå innan man hyr rullen..
Men som effektspäckad actionrulle med chok grymma mc tricks så knäcker den fett! (om du hajar vad jag menar.. ;)
jäkligt grym foto och klippning