Hollywood Homicide

2,5

Handling: Harrison Ford spelar kriminalaren Joe Gavilan, en erfaren men orubblig veteran inom poliskåren. Hans yrkesliv är på topp, men på det personliga planet håller tillvaron på att rasa samman. Hans kollega K.C. Calden (Josh Hartnett) verkar vara mer intresserad av sitt extraknäck som yogalärare och sin spirande skådespelarkarriär än av det mord de för tillfället är upptagna med att utreda. Ett udda par i ett land med blå himmel, gröna palmer och otaliga mord...

År: 2003
Tom Todoroff
James MacDonald

S16F

Hyfsat rolig actionkomedi,
härligt dock att se Harrison Ford spela ut väldigt bra i sin roll. Hartnett och Ford kompletterar varandra fint underhållningsmässigt i filmen annars är dom väldigt olika som skådespelare...
Men det blir faktiskt också riktigt kul med jakter och Fords karaktärs härliga humörsvängningar.
Har för övrigt en ok story och är en film man kan fördriva lite tid med en vardagskväll.

Cammie

Riktigt dålig, vilket var oväntat. Förstår inte hur en av mina favoritskådisar - Ford - kunde medverka i en så här usel film.

Bilbo_one

Bra polisfilm. Harrison gör ett bra jobb men annars inget speciellt med denna film som kan ge ett högre betyg. Ganska värdelös intrig men lite snäll får man vara. Svag 3:a

Blåvit

ganska tråkig film om en polis/mäklare och hans tjejtjusarpartner.

ashkan

bra film men inte världens bästa handling!!

S16F

Hyfsat rolig actionkomedi,

Mattias15

En del roliga scener men inte tillräkligt för att kalla sig en actionkomedi. Action scenerna var godkända inget mer. Om man gillar josh Hartnett ska man se filmen eftersom han är så som han ska vara hela filmen, Söt, gullig och lite små tuff. Harrison ford agerar bra i hela filmen men problemmet är att det här är inte hans sort av film. Ellerfall jag är ovan att se honom i en sådan här roll och han borde inte få sådana här roller, han är en för bra skådespelaare för det.

alexback

En rolig och skojig film som, man mår bra.
Man får flera helt galna skratt utbrott.
Love Josh Hartnett