Jag är inte rädd

Handling: Jag är inte rädd – är historien om den unge pojken Michele som under en het sommardag finner något som kommer att förändra hans liv för alltid. I en grop hittar han en svårt tilltygad och fastkedjad pojke. Till en början blir Michele rädd, men han övervinner sin rädsla och börjar besöka pojken för att ge honom mat och vatten. Michele inser en dag vilken grym värld han lever i och hur hemska och osympantiska vuxna kan vara. Men Michele är inte rädd – han blir inte rädd ens då hans bäste vän förråder honom, när han sviks av sin familj och inte heller då han inser att han måste offra sin egen skenbart trygga tillvaro för att rädda pojken i gropen.

År: 2003
Fabio Tetta
Michele Vasca
Riccardo Zinna

Mattias15

Mycket berörande och vacker film.
Enkel story med ett bra manus och skådespelare av klass.
Filmen känns verkligen i hjärtat.
Samt att musiken är perfekt med det briljanta foto.
Filmen lyckas också behålla sin enkelhet rakt igenom, det behövs inga Hollywood effekter eller komplicerade intriger för att hålla intesset uppe.
Jag önskar att det fanns fler sådana här filmer där allt bara känns så naturligt och rätt. En Klar Fyra.

lillstrumpan

den här filmen är helt underbar! och en bok som inte blivit förstörd på duken. läste boken först nämligen och filmen är precis lika fantastisk! fotot är fenomenalt! se den och bli berörd!

soft_wind

Såg den på bio med skolan, och tyckta att den var ganska bra, bra skådisar och bra handling, men den kunde bli en aning seg ibland.

martin88

En väldigt berörande film, lika genialisk som enkel.