10th Kingdom, The

3,8

Handling: Vid kanten av de dödligas värld finns en mystisk strömvirvel som leder till de Nio Kungarikena. Ett fantastiskt land där sagor återuppfinns, men inte med lyckliga slut. En ond drottning har nyss fördömt Prins Wendell att leva som en hund. Hans strävan efter att återta tronen leder honom genom en portal till de mystiska Tionde Riket - Central Park!

År: 2000
Warwick Davis
Kim Thomson
Lucy Whybrow

tårtsmula

underbar film tyckte jag... längden på den var absolut inget problem för mej, kunde faktiskt gärna sett i 8timmar till om det funnits:) Min sambo tyckte dock att den var lite töntig så ville inte titta färdigt, så jag tror man måste gilla fantasy filmer på riktigt om man ska kunna uppskatta så många timmar film. defintitvt inget som liknar sagan om ringen triologin utan mer en lång och romantisk version av bröderna grimm ungefär

starchild

En härlig fantasy, miniserie som behandlar folksagorna på ett litet annorlunda sätt. Ett litet minus dock. De har klippt rejält i serien, så det fattas drygt tre timmar

Phoenicea

En underbar film om Virginia och hennes far som bor i New York. Sedan dyker en Golden Retriver upp och deras liv blir aldrig densamma. En berättelse om olika världar, vargar, prinsar, troll, häxor och Virginias eviga sökande efter hennes mamma som lämnade familjen när hon var liten. En nästan 7 timmar lång fantasyfilm, som man bara kan älska!

flickr

mycket bra film & mycket fin fantsi :D

d-alien

Tycker om den annorlunda handlingen.

MonsterMalin

Jag älskar den här filmen (den är lååångg dock...). Jag gillar skådisarna (Cohen är ju suverän) och den annorulunda storyn! Jag har hört att den finns som bok, måste jag kolla upp... Definitivt något för dom som gillar fantasy varvat med gamla sagor!

Gisli

En mycket lättsedd och rolig, men mycket lång film (vilket är lysande). Mycket sevärd om man gillar fantasy.