Labyrint

Musikal:

Musikal:

Handling: Ett fantasyäventyr om 15-åriga Sarah som olyckligtvis råkar önska att hennes mycket yngre babyhalvbror Toby vore tagen av trollen. För att rädda honom måste hon korsa trollkungen Jareths labyrint på mindre än 13 timmar, där hon träffar många underliga varelser och upplever flera äventyr.

År: 1986
David Shaughnessy
Karen Prell
Timothy Bateson

Copyright TriStar Pictures

Filmen började bra med spänning och intressant fantasy med härlig look. Inte massa dataeffekter här inte. Fina kulisser med härlig look. Det ser inte så nytt ut. Det ser ut som fantasyvärlden funnits där några sekler. Bra stämmning. Men mot slutet kom massa muppar in i bilden med barnsliga kalaskrig. Då blev det bara för mycket. Trappscenen i slutet var häftig. Men kunde dom inte bara tagit bort alla jvla muppar??? Filmen blev godkänd.

Rebecca_janzon

Detta var en av mina absoluta favoritfilmer som liten. Det är något visst med fantasyfilmer från 80-talet. Bra kostym, smink & skådespel. Handlingen är enkel. Trollen är jättehäftiga o välgjorda. Musiken lyfter fram filmen ännu mer. Tycker absolut att du skall se den men somsagt tänk på att den är från 80-talet så ha inte allt för höga förväntningar.

En helt okej film, bättre än jag väntat mig. Svag trea.

limpan_lover

Den utspelas i en sagovärld. Den här filmen tyckte jag var jätte bra! =D Om man är mycket intresserad av magiska världar, det som inte händer i verkligheten men som man kanske hoppas kan hända. Då är den här Perfekt! Precis som jag tycker. Jag har sett den här många gånger om och om. Och tycker lika mycket om den!

Idén Bowie spelar och sjunger i en dockfilm är lika briljant som den låter. Det hela är coolt, roligt och underhållande. Dock så är det inte så mycket mer än det. Men gillar ni "Dark Crystal" så bör ni absolut ta och se "Labyrinth" som i mitt tycke är något vassare. Mycker möjligt för att Bowie är med och röjjer i en mycket underlig klädsel.

rolig, bra story och väldigt fint foto. Det enda som är negativt, är Jennifers usla skådespel :)

Audrey T

Filmen är bra när det gäller att huvudpersonen måste tänka i nya banor och välja rätt. Det skulle kunna ha varit en spännande film för barn/ ungdomar. Men dockorna som dansar och David Bowies sångnummer och tighta brallor drar ner betyget. Det blir bara en fars. Tiden som gått spelar väl också in.

Fantasifulla detaljer men vilken störig musik!