De fördömdas by

2,5

Handling: Ett dimliknande fenomen orsakar graviditet hos tio kvinnor i en småstad och följden blir nio demoniska barn med djävulska krafter. Stadens invånare och barnens föräldrar bestämmer sig för att stoppa dem. Alan, vars fru begått självmord under kontroll av sin dotter, och Jill är två av dem som försöker behärska situationen.

År: 1995

Karen Kahn
Thomas Dekker
Lindsey Haun

Silverpilen

En väldigt bra, skrämmande och intressant rysare! Barnen är härligt ruskiga! Lämnar även kvar en del tankar efter att filmen är slut också. Dock så är väl kanske inte alla beslut som personerna tar i filmen alltid så trovärdiga, men gör inte så mycket. Bra film som sagt!

binybo

Alltid läskiagare som man minns som barn :p, men tycker ändå att den klart är sevärd =)

En välgjord och smått obehaglig film ifrån skräckens nutida mästare Carpenter. Inledningen är toppen.

Angelus

En godkänd remake av John Carpenter, ok handling, hyfsad skådespeleri förutom Christopher Reeve var bra, förväntat slut, vilka kaxiga småglin

Inte lika läskig som jag minns den när jag såg den när jag va mindre men ändå godkänd.

Mackie

Klart bättre än vad jag hade trott, börjar lovande men tappar mycket på slutet. Synd, för den börjar väldigt bra och jag tyckte skådespelarna, speciellt Christopher Reeve, var bra. Har inte sett originalet, skulle vara kul.
Tycker filmen trots detta höjer sig över många andra skräckfilmer runt samma tema, för att inte tala om skräckfilmerna från denna period, dvs. mitten av 90-talet.

BlackHawk

blev skiträdd när jag tittade på denna film som barn..

De fördömdas by (1960)