Mitt andra jag

Handling: Martin som advokaten Cobb råkar ut för eländet att få en kvinnas själ placerad i ena halvan av sin kropp.

År: 1984
Peggy Feury
Nan Martin
Basil Hoffman

Audrey T

Lily Tomlin spelar en dödssjuk kvinna som ser en chans till ett nytt liv genom att låta sin själ gå in i en ny kropp, tillhörande en ung kvinna (Victoria Tennant). Tyvärr misslyckas experimentet och hennes själ hamnar istället i advokaten Rogers (Steve Martins) kropp!

Filmen är ganska kul och Steve Martin gör ett bra jobb när han ska spela en man vars ena halva styrs av en kvinna. Intressant är att veta att Steve Martin och Victoria Tennant gifte sig kort efter inspelningen!

aud

"Back in bull!" som jag trodde den hette när jag var liten. SKitrolig ju! En av de få nostalgikomedier som fortfarande är rolig nu när man är vuxen.

tessan81

Jag är inget fan av Steve Martin egentligen men det finns ett par filmer med honom som jag gillar. Det här är en av dem. Han spelar rollen som mannen som får en kvinnas "själ" (Lily Tomlin) i sig och hälften av hans kropp styr kvinnan. Blir hur tokigt som helst! Karaktären Prakha Lasa är festlig i sin förvirring över det västerländska tingen...