Trinity klipper till igen

Western:

Western:
3,6

Handling: Den snabbskjutande Trinity och den hårtslående Bambino trasslar sig igenom en serie situationer med bravur. Fri fortsättning på "De kallar mig Trinity - djävulens högra hand".

År: 1971
Regissör: Enzo Barboni
Originaltitel: ...continuavano a chiamarlo Trinitā
Alternativ titel:Trinity Is STILL My Name!
Alternativ titel:All the Way Trinity
Fortunato Arena

ToxicAvenger

En riktig klassiker, ibland skrattar man så att man tappar andan. :D

Olofsson

Trinity och Bambino - det är namnen på två galna typer som sprider både ett rykte och djävulskap omkring sig.
Jag skrattade konstant i början och i vissa delar av filmens mittparti, då filmen var väldigt underhållande, speciellt då våra vänner besöker en restaurang.
Olyckligtvis upphörde komiken stegvis då de annars så roliga slagsmålsscenerna gick till överdrift och man kunde klippt bort en del i slutet, men i helhet är filmen helt klart värd en trea.

Shellix

I samma anda som den första filmen, och precis lika rolig. Skrattar filmen igenom. Sååå skönt med de här italienska spagetthiwestern-rullarna! Måste ju ge den här en 5:a! :)

rivulet

klassiker! den bästa scenen ihela filmen är ju kortscenen! liiiite dåligt filmed men det kan man förlåta:)

Oskar_90

Mycket bättre än den första filmen! Höll på att sätta blodet i halsen när Trinity drämde till två personer samtidigt och sa: DING!

Uppföljaren till "They Call me Trinity" är nästan mer än bara värdig. Helt klart en värdig uppföljare, samt en nödvändig. Den är gjord på samma sätt som sin föregångare. Inga jäkla lyft för special-effekter eller kvalitet över huvudtaget. Storyn är inte lika lockande som i första filmen, men den har allt en Hill och Spencer film bör innehålla. Det vill säga:

*Gott om slagsmål.
*Härlig dialog.
*Oväntade händelser.
*Ett slut som nästan urartar i slagsmål.
*Bara sättet som filmen är klippt och ljudlagd är total jävl-a humor.

Det blir aldrig våldsamt heller. För allt sköts på ett väldigt "ömt" sätt, om jag får kalla det så. Bambino kör sina hammarslag och banditerna rasar i backen, enklare än så är det inte. Men gud så kul det är.

"Trinty klipper till igen" är lika tidlös och underbar som sin storebror. Betyget blir lika starkt som filmen är värd för mig. Mycket och högt.

ToxicAvenger

En riktig klassiker, ibland skrattar man så att man tappar andan. :D

Hill & Spencer är lika dråpliga som vanligt. Ojämn film, men bjuder på en del skratt som vi är vana vid med de två.

Bond26

lite längre än den första, men liksom den första, kunden den varit längre för att få högsta betyg

Dom kallar mig Trinity - djävulens högra hand (1970)
Trinity & Bambino: The Legend Lives On (1995)