Varsity Blues

Handling: I början är reservbacken Mox så långt ifrån fotbollsstjärna man kan komma. Men när huvudbacken skadats är det bara för Mox att bege sig ut på planen, i direkt konflikt med sin hetlevrade tränare och flickvän. Snart upptäcker alla i den fotbollstokiga omgivningen att en ny stjärnback och hjälte har tänts.

År: 1999
Tonie Perensky
Joe Pichler
Mark Walters

Miss_Archive

Jag tycker den var rätt bra. Är glad att jag inte var särskilt trött den natten och att kanal 4 redan var på när jag inte hittade fjärrkontrollen.
Heeelt klart sevärd!

den var bättre än jag trodde men uppfyllde på samma gång just det som jag förväntade. filmen är inte komiskt lagd och det är just de som räddar den från att bli dålig. den är sorglig och isärdragande och huvudpersonernas känslor förmedlas bra.

Khori

Detta är en helt värdelös film som äcklar mig på många sätt! Fotbollscoachen äcklar mig för att han är den värsta tyrann man kan tänka sig och pressar sina spelare till svåra skador. Fotbollsspelarna äcklar mig genom att följa coachen blint i alla hans sjuka beslut även fast de vet att han har fel. Det är konstigt att inte en enda person slutar i laget även fast ingen verkar ha kul. Filmen vimlar av konstiga scener som t ex sexualkunskapen med miss Davis som inte har sammanhang med filmen alls och scenen när några ur laget är på en strippklubb där miss Davis visar sig vara strippa som visar allt för grabbarna. Filmen slutar såklart med de vanliga smetiga amerikanska talen som är med i alla filmer. "Vi ska hålla ihop, ge gärnet och bli hjältar!" Alla fotbollsscener är outhärdliga. Se INTE den här filmen!

slizy

Den var bra men historian känns igen.

den omutbara

En ganska vanlig genre, darför det låga betyget. Annars tycker jag att filmen iaf är värd en fyra.