Knubbigt regn

Handling: Den misslyckade regissören Bobby Bowfinger vill få en sista chans att göra en superfilm. Han vill ha med Hollywoods största stjärna och denne vill inte alls. Men Bobby har en idé.

År: 1999
Barry Newman
Terence Stamp
Robert Downey Jr.

uncle_funk

En lite speciell film med en massa underbara och minnesvärda scener, den hade mycket bra handling som var väldigt intressant, en film jag kommer att se igen, garanterat.

vilken tråkig film man somnar verkligen till den

Det här är en komedi med Steve Martin i rollen som usel regissör som kämpar med att få med storstjärnan Kit Ramsey i sin dåliga film. Det märks att Steve Martin och Eddie Muprhy har haft sin storhetstid då båda två är bleka och det är förvånansvärt långt mellan skratten. När en dålig film parodierar dålig film blir det på något sätt självmål och jag har svårt att se hur Frank Oz kan vara nöjd med det här. Det roliga är att filmen är lätt baserad på en verklig händelse då en rysk regissör filmade den intet ont anande kanadensiska skådespelerskan Mary Pickford på sin semester.

uncle_funk

Trygghanza08

Jätterolig film som jag nog aldrig glömmer!

Rolig och fyndig film. Murphy visar att han fortfarande kan vara rolig.

bra filmidé men lite för mesigt gjord, filmen är fortfarande rolig och smart och jag vill gärna se den igen.

Jag vet inte riktigt vad denna film ville vara - billig komik eller en insiktsfull hyllning till filmbranschen. Men oavsett det så var den väldigt rolig och hade många störtsköna scener och karaktärer.