Helen of Troy

Handling: Inspirerad av Homeros Iliaden, skildrar Helen of Troy de legendariska strider som utspelades i kampen om världens vackraste kvinnas kärlek. Trots att hon är gift med Menelaus, kungen av Sparta, faller Helen besinningslöst för Paris, en stilig trojansk prins. De älskande flyr tillsammans till Troja där Paris far, Kung Priam, erbjuder dem en fristad. Fast besluten att få Helen tillbaka, leder Menelaus samvetslöse bröder Agamemnon den fruktade spartanska armén till den befästa stadens stränder. Efter tio års belägring intar grekerna den befästa staden med hjälp av den mytomspunna trojanska hästen, och påbörjar den slutliga striden som kom att avgöra framtiden för de två imperierna.

År: 2003
Emilia Fox
James Callis
Daniel Lapine
Nigel Whitmey

En riktigt bra film. Bra skådespeleri, scenografi och snygga fighter.

Mycket bra film, efekter skådespelare.

Riktigt bra äventyr. Älskar grekisk mytologi. Blev lite störd på att Helen - som tydligen ska vara en tonårstjej - spelas av vuxna Sienna Guillory. I scener där dom kallar henne för barn blir det bara skrattretande. Men eftersom filmen sträcker sig över 10 år och Helen blir vuxen så passar hon ju för rollen senare. Tycker ändå dom kunde fixat till hennes hår och kläder i början så hon såg barnsligare ut? Annars riktigt bra film!

v_Depp_v

En bra historia och väldigt romantisk men sorglig också. jag tycker att den var bra men ger den ändå en trea.

Shadowfax

Gillade den här filmen. Den är mysig att se på, men rätt sorglig..

pillan

Jag älskar allt myter, sagor ,blandad med historia.
Den här var första delen av 2, idag måndag kommer den sista delen.
Nu var historien slut på den här delen, men sen finns Odyssen, glöm inte den, den är som en fortsättning.

Zzznake

En blodig kärlekshistoria om Helen och hennes kärlek Paris. Bygger på Illiaden. Mycket fin historia... Sorglig.