Signs

Handling: Ett meddelande. En varning. Ett tecken på att något fruktansvärt är på väg att hända...

Graham Hess (Mel Gibson) är en präst som förlorat gudstron sedan hans fru omkommit i en tragisk bilolycka. Han bor ensligt på en gård i Pennsylvania tillsammans med sina två barn och sin bror Merrill (Joaquin Phoenix). En morgon upptäcker Graham stora, helt symmetriska cirklar i sin åker. Vem har gjort dem? Och varför? Är det hela bara ett bisarrt skämt utfört av traktens ungdomar? Snart börjar de mystiska åkercirklarna dyka upp överallt i världen. De är alldeles för många och alldeles för perfekta för att vara gjorda av mänskliga hand...

År: 2002
Michael Showalter
Kevin Pires
Clifford David

torulf

Skönt med aliens utan datorenimerade laserfighter i
15minutersscener. Trevligt med en Sci-FI som lyfts av skådespeleriet. Underbart med vändningar i storyn som inte bygger på att världen inte är vad den ser ut att vara. Det här är en fim som sniffar på toppplaceringar
i min favoritlista. Men det blir inte riktigt en femma.

Zzznake

Mycket välgjord och småläskig på vissa ställen, barnen spelar jättebra. Night har verkligen skrivit ett bra manus, och det var kul att han var med i filmen också! Mel Gibson gör en jättebra insats i huvudrollen. Framåt slutet blir det lite mer sci-fi över det hela. Väldigt cool!

Hade höga förväntningar på den här filmen eftersom Shyamalans tidigare film ”Sjätte sinnet” var mycket bra. Det här blev dock en liten besvikelse. Den har samma mystiska stämning inledningsvis som de tidigare filmerna (”Sjätte sinnet” och ”Unbreakable”), men känslan förstörs i den sista tredjedelen av filmen. Filmen får ändå en stark trea i betyg.

heroin

En fruktansvärt långtråkig film, segare än julkola.
Jag somnade under filmen vilket inte var ett bra tecken.
Den får en tvåa ändå för den var lite rolig (tex när protagonisten skriker "I'm insane and losing My mind!").
Tips: se "Scary Movie 3" istället. Den sammanfattar ungefär hela filmen men är sjuhundra gånger roligare!

madeleine_g

Min sambos favoritfilm, men absolut inte den som ja tycker om. Kan kanske bero på att jag inte är så förtjust i Jude Law som skådespelare.

Trots Mel Gibson så är filmen bra. Jag tycker om Shyamalans filmer, det går inte förneka. Och jag gillar hur allt är föuttänkt, inget är slump eller bara coola effekter.

Baijna

Mycket spännande och intressant film.
Den är lika spännande varje gång man kollar på den.
En stark 4 nästan 5 haha :)

vinnarn

Signs var den första filmen av Shyamalan jag såg. Sedan dess har jag följt alla hans filmer. Men denna håller sig ändå som den bästa av hans filmer. Storyn har djup, den behandlar stora frågor och man får sympati för huvudpersonerna. Samtidigt som brottningskampen sker hamnar de i en bisarr situation som tvingar dem att konfrontera deras rädslor. En stillsamt framskridande thriller som blandar religion och science fiction. Två världar jag fascineras av. Klockrent! Kan ses om!

ilyrm

Blä - tråkig och seg och "budskapet" kändes bara dumt.

Sallee

Signs, är en mycket spännande & intressant film.
Har länge velat se denna film, men har inte haft möjligheten. Kanske lite besviken, men tyckte ändå jag fick ut det jag hade väntat mig.
Känns ganska utdragen och seg vissa tillfällen, men de sista 30 min var mycket spännande och själv hoppade jag till ett par gånger.
Mycket bra skådespelare, & en trea i betyg.