Rövargänget

Handling: Irland, sent 1700-tal. Byrne och Strang är de yngre sönerna i välbärgade familjer. Då traditionen är sådan att den äldsta sonen ärver allt är Byrnes och Strangs öde att arbeta för sin lön och bli soldater. Det enda alternativet är att gifta sig rikt. Klubben för arvslösa män, The Abduction Club, kan bli deras räddning. Målet är att röva bort en lämplig förmögen kvinna från sin familj och sedan under ett dygn försöka charma henne till äktenskap. Efter att ha sett andra i samma situation lyckas med sina erövringar tror Byrne och Strang sig ha funnit sin lycka när de träffar de vackra systrarna Kennedy...

År: 2002
Edward Woodward
Patrick Malahide
John Arthur

Cammie

Småsöt romantisk komedi, som helt förlorar sin trovärdighet i slutet, då regissören inte lyckas knyta ihop säcken på ett relevant sätt.

en väldigt b-stämplad film, känns billig i drift och att den är gjord i all hast. du får iallafall äventyr och lite spänning men inte så mycket mer, du har sett de förr och de är inget nytt. jag tycker om Myles och hennes lite naiva roll så det får bli en tvåa.

Becky

Det kändes att man redan visste om slutet innan man hunnit genom det första minuterna.
Godkänd är den dock.

cineasten89

skitkul film som jag inte kunde glömma i första taget. intressant, historiskt, komiskt och mycket välgjort!

Zzznake

Själv tycker jag inte att filmen direkt passar in på komedi, jag skrattade inte. Det är mycket kärlek, bara kärlek. Sevärd!