Glass House, The

Handling: Om syskonparet Ruby och Rhett Baker som just har förlorat sina föräldrar i en bilolycka. Familjen Bakers bästa vänner, Erin och Terry Glass erbjuder sig att ta hand om den 16-åriga Ruby och hennes 11-årige lillebror Rhett.

Det välbärgade paret Glass bor i en lyxvilla i Malibu, som imponerar enormt på de föräldralösa syskonen: här finns allt från upplyst swimming pool till ultramodern hemmabio.

Då gör det kanske inte så mycket att de måste dela sovrum, trots att huset är väldigt stort...

År: 2001
Chris Noth
Michael O'Keefe
Vyto Ruginis

Copyright Columbia Pictures

Trodde mig på förhand veta ungefär hur det skulle sluta, men blev överraskad. Visst är den oförutsägbar, men tyvärr på bekostnad av en hel del som skulle ha hjälpt filmen upp några snäpp. Ganska oklar och långsökt handling.

Extremt snygg thriller, nära på perfekt utförd. Bra skådespelare och riktigt bra upptakt. Dock är första halvan bättre än andra halvan, vilket gör att fyran är något svag. Sen måste jag bara nämna Leelee Sobieski. Gud, vilken underbar skapelse!

Fattar aldrig riktigt filmen. Den är bara så konstigt gjord. Satt som ett frågetecken.

miox

glass house inte så bra

En riktigt spännande film!

Helt okej thriller med en utmärkt och (sexig) Sobieski. Stellan Skarsgård är obehaglig och bra som den mystiske Terry Glass.

Tinkerbell

bra film! lite läskig och spännande:)

r_orsen

Filmen är sevär klar. Se den en gång men sedan räcker det. Håller hög spänning i sin gengre.

Glass House 2 (2006)