Baise-Moi

2,1

Handling: Två unga kvinnor lever i Paris stenhårda undre värld med prostitution, knark och våld. Misshandel, våldtäkter och mord tillhör en grym vardag. De två stöter ihop efter det att den ena skjutit sin egen bror. De ger sig av från Paris med bil. Det blir en vansinnig resa, där de båda kvinnorna hämnas männens övergrepp med rån, mord och sexuella erövringar.

År: 2000
Ian Scott
Philippe Houillez
Steven Jhonsson

bob__

Pinsam film, budskapet gick inte fram riktigt, om det nu fanns nått. äckligt.

The_Dude

Om jag hade satt en svensk under titel till Baise-Moi hade den lytt ”Tomma ord, fulla halsar”. Alltså mycket snack i små kalsonger…eller trosor kanske passar bättre.

förstår inte va den här filmen vill ge för budskap..tyckte det va en porrfilm typ..men konsigt annars..en av som spela tjejerna e ju porrskådis..nej det här va inget för film.det enda ja fick ur va att den va äklig och rått våld i den här..dock va slutet bra..

stark etta

ToxicAvenger

Mysig och brutal våldsfilm.

struwe

vet inte riktigt vad man vill få fram med den här filmen,vad det nåt budskap så vad det som sagt väldigt vagt

bob__

Pinsam film, budskapet gick inte fram riktigt, om det nu fanns nått. äckligt.

Daniello_

En brutal film som visar allt! Minus för handling, men annars är det bra musik!

Raceai

Trots den ringa budgeten och den fruktansvärda regin så fångar den mig på något plan. Tycker att den speglar en mycket möjlig realitet.

Savannah

Detta är en brutal och sexuellt explicit film som långt ifrån faller alla på läppen, kanske för att den är så långt ifrån en amerikansk feelgood-film som man kan komma. Vissa kvaliteter har den dock, trots de andra recensionernas signaler. Möjligen är den mindre meningsfull att se om man är kille... Kuriosa: Filmen är bannlyst i Australien och har varit det i Frankrike också. Talangfulla Karen Lancaume (i en av huvudrollerna) tog tyvärr sitt liv i januari 2005.