1939

Handling: Vi får följa värmländskan Annikas öden i Stockholm under andra världskriget.

År: 1989
Willie Andréason
Krister Henriksson
Gunilla Larsson
Gino Samil

En riktigt bra film, lång var den som jag minns rätt.
Men den var ricktigt bra anars. Bara skådespelare anars. Moberg är riktig läskig!!

En ganska bra, intressant film. Men tyckte den var för seg. Godkänt.

Pesole

En tråkig svensk film, men det är något i denna film som ändå tilltalar mig, det är något som gör mig väldigt intressant i denna film.

adarkblue

En härlig svensk film med roliga Stockholms-bilder, kläder och bilar. Väntat hur länge som helst på att den skulle komma på DVD!

Sallee

Är inte så förtjust i svenska filmer, och hade inte så stora förväntningar på denna film.
Många kända svenska skådespelare är med i denna film, och jag tycker den började bra men slutade så hastigt. Som sagt är inte så förtjust i svenska filmer alls, men den här filmen är en av
de bästa svenska filmer jag har sett iallafall.

En helt klart sevärd film!

Tuffshiit

Den bästa svenska film som någonsin gjorts! En film som man kan tolka på olika sätt! Mycket bra och vackert foto. Jag är förvånad att den inte finns och köpa någonstans? Någon som vet var man kan få tag på den?

inzomnia

helt ok rulle med helena bergström, per morberg o johan ulvesson bla. den skildrar på ett bra sätt hur det var just då. ( enligt personer som var med 1939)