Caveman's Valentine, The

Musik:

Musik:

Handling: En uteliggare bestämmer sig för att ta reda på vem som mördat en ung pojke och få gärningsmannen ställd inför rätta.

År: 2001
Leonard L. Thomas
Joris Jarsky
Pierre Alcide

Björn

En snygg och utmärkt gjord film som handlar om en man med schizofreni som bor i en park och som hittar en ihjälfrusen hemlös man utanför den grotta som han brukar sova i (därav har han fått smeknamnet "Grottmannen") Alla utom grottmannen tror att den ihjälfrusna mannen helt enkelt varit ute och vandrat och sedan frusit ihjäl. Medans grottmannen är helt övertygad att mannen har blivit mördad och han sätter snart igång sin egen lilla mordutredning.

Angela

Åh, en sådan mysig film.
Jag kan inte säga mycket om den för tillfället, eftersom det var ett tag sedan jag såg den.

Men Samuel blir inte rätt behandlad.
En perfekt film för de som gillar piano.

Det här är en historia om en uteliggare som kämpar mot sina inre demoner samtidigt som han vill bevisa ett brott. Samuel L Jackson gör en godkänd insats, men det är ändå något som gör att hela filmen saknar trovärdighet. Filmen känns standard och den saknar känslan som gör att man dras med i handlingen. Dessutom har den tråkig musik.

Björn

Intressant film. Mycket originell. Jackson briljerar.

MrLill

En något underlig film som ändå är mycket bra..