Bodyguard

Handling: Rachel Marron är en skådespelerska/sångerska som står på toppen av sin karriär. Fansen vill se henne, höra henne, röra henne. Men en vill döda henne och det är därför som säkerhetsexperten Frank Farmer kallas in. Farmer är ett proffs som aldrig slappnar av. Rachels glamorösa liv sätter henne ofta i fara. Båda vill bestämma, men ingen har räknat med att de ska falla för varandra...

År: 1992
Tony Pierce
Charles Keating
Robert Wuhl

kaj08

Usch, ett riktigt botten-napp av Costner. Whitney Houston förstör filmen, då hon inte ens lyckas spela sig själv. Hon är stel och trist här. Inledningen är rätt ok, men desto längre filmen går desto mer larvigt och olidligt blir det.

tessan81

Spännande om sångerskan Rachel som blir förföljd och trakasserad av en stalker. En livvakt sätts in för att skydda henne och hennes son, vilket inte går helt friktionsfritt. Hon vill kunna leva fritt men livvakten sätter krav för att kunna fullgöra sitt uppdrag. Houston är överraskande bra i huvudrollen och filmen har ett av alla tiders bästa soundtracks.

Dan banan

Lågmäld och väldigt lugnt byggd film. The bodyguard får aldrig riktigt ett tempo över huvudtaget, men jag klassar den som hyffsat mysig. Den är ingen stjärngosse när det gäller detaljer men det mesta duger iallafall och trotts att Costner har en väldigt försiktig roll så är det inga problem för honom tycker jag. The bodyguard är igentligen inte mycket att visa upp och den är absolut ingen höjdare bland de flesta, men faktum är att jag inte kan förneka min kärlek till filmen. Jag faller för sånt här. Romansen är underbar men den sista jag skulle kalla mesig för det. Filmen helhet är i mina ögon riktigt bra ändå och slutklämmet på sista scenen är pricken över iet. Slutscenen är nog kanske min favorit genom allt jag hittils sett på vita duken och jag klämmer fram de få tårar jag fäller här i livet den. Det är det bästa i hela filmen tycker jag och det är nog kanske den tillsamans med helheten som får det till en fyra. Sevärt vet jag inte. Jag är nog den enda som föll för rullen, men det här var iallafall vad jag var ute efter. En av mina favoritfilmer, absolut. Lågbudgett- tjaffs med en mindre potent regissör och ett osmakligt foto, men jag gillar det då i vart fall.

Spännande med överlag bra skådespelarinsatser. Ger den något över medelbetyg.

Kevin costner och Whitney Houston gör det riktigt bra

Kände mig lite halvintresserad av filmen. Går väl ann om man känner för att titta på en film (och snacka samtidigt) eftersomfilmen inte kräver så mycket ansträngning av tittare.

crishan

Får en 4 tack vare det "icke amerikanska" slutet.

en av filmpunktens mest överskattade filmer. Usch säger jag bara.

Bra film , mycket bra musik!

Noisome

Kevin Costner är underbar. Detsamma kan man dock inte säga om Whitney Houston, men de är bra tillsammans i denna film. Humor, romantik, spänning, den bjuder på en hel del.