Panik i Needle Park

Handling: Högt uppe på Manhattan, vid 71:a gatan på Westside, ligger Sherman Square. Detta är Needle Park. Nålparken. Ett skitigt tillhåll för knarkare, horor, småfifflare, hallickar och andra vinddrivna existenser.

Det är här Helen möter Bobby. Hon har rest från landet för att plugga konst. En vanlig, söt tjej. Ingen man förväntar sig att hitta med en spruta i armen. Men så fort Helen förälskar sig i Bobby dras hon ner i mardrömmen. Och från första sprutan är steget inte långt till första samlaget i utbyte mot pengar.

Så slår polisen till och haffar en storlangare. Plötsligt är det brist på knark i parken. De förslavade jagar heroin och är beredda att offra allt för sitt gift. Det är panik i Needle Park!

År: 1971
Paul Mace
Nancy MacKay
Gil Rogers
Joe Santos

En knarkar film som inte gav nått alls. Tycker inte filmen hade nån riktig handling och den blev bara trist att se på, man blev nästan lite deppad. Får en 1:a

En knarkfilm som gjorde mig deprimerad. Inget att hurra över med andra ord. Får en tvåa i alla fall.

En omskakande och ganska intressant film om knarkares misslyckade och skitiga tillvaro.
Den var väldigt välspelad och välgjord.
Ibland så svalnade dock mitt intresse, så betyget blir en stark trea.

manne747

filmen känns verkligen "knark", på gott å ont, känslan i filmen är alltså rätt så bra. skådespel å logik e det sämre med...

sirnootherlikemykind

såå j**** bra!! såå nära verkligheten..

Pacino & Winn är ruggigt övertygande i sina roller som pundare. Den visar verkligen ett successivt förfall för de båda. Deppig och mörk film. Litet minus för produktionskvaliteten. 3,5 i betyg.

--HOLMSTROM--

Ångestfylld film om några missbrukares helvete.