Octagon, The

Handling: De rör sig ljudlöst som en tiger. Slår till lika snabbt som en örn. Med samma resultat som ett stim pirayor. De är Ninjas, världens farligaste krigare. Men tack och lov har släktet varit utdött i 300 år.

När Scott James, en avdankad martial arts-mästare, söks upp av en rik kvinna tror han först inte sina öron. Hon vill hyra honom som livvakt efter att ha hotats till livet av en grupp Ninjas. Det kan inte vara möjligt. Scott är nämligen den enda som känner till den hemliga ninjatekniken, förutom hans halvbror. Scott åtar sig motvilligt uppdraget, vilket för honom till Sydamerika och upptäckten av en mäktig organisation som utbildar Ninjas för att utföra världsomfattande terrordåd. En konfrontation är oundviklig och den sker i det åttkantiga träningsläger som bär fiendens namn…THE OCTAGON!

År: 1980
Redmond Gleeson
Alan Chappuis
Brian Libby
Ken Gibbel

Jag trodde nog att den skulle vara något bättre. Det tog ett tag innan spänningen infann sig. Chuck Norris coolhet uppväger lite.

Indy_92

Chuckens bästa film.. En av mina favoriter i actiongenren..

erratic

Chucken är ju helt klart bäst, han är väldigt torr som skådespelare men man kan inte annat än att skratta åt honom... Kollar man på denna filmen kritiskt är det bara skräp men om man tar det lite oseriöst är det en hejdlöst rolig komedirulle

Manfred von Richthofen

Chuckans bästa film en mycket sevärd film!

En av Chuckys bästa förutom Lone Wolf McQuade & Code of Silence. Trots det finns det många brister på alla plan.

struwe

klassisk actionrull nog en av norris bästa.visst den har sina brister men rätt hyggliga slagsmålscener.gillar när det dyker upp ninjas ur vattnet

Extremt populär 80-talsaction. Av många ansedd som Chuck Norris bästa film. Det kan det kanske vara. En av de första långfilmer jag kommer ihåg, jag tror jag var fem år. Jag hör fortfarande ljudet av filmens inledande viskningar. Klassisk!