Perfect

2,5

Handling: Travolta har huvudrollen som Rolling Stone-reportern som reser till Los Angeles för att utreda en knarkaffär och beslutar sig för att skriva en redogörelse om 80-talets fitnessfluga. Reportern Adam Lawrence tänker framställa gymen som en ersättning för 70-talets ytliga singelbarer. Han har till och med tänkt ut en rubrik: ”Looking for Mr. Goodbody”. När Adam gör research för sin artikel träffar han Jessie, en sexig aerobicsinstruktör som inte har mycket till övers för en skribent som honom. Men Adam charmar den motsträviga Jessie och snart slår det gnistor mellan dem. Plötsligt ställs Adam inför ett avgörande dilemma: Kan han vara tillsammans med Jessie och ändå förlöjliga hennes vänner och hennes arbetsplats?

År: 1985
Rosalind Allen
Chelsea Field
Laraine Newman
David Paymer

80 - talare som duger att se på i brist på annat. En tränings-frek, som jag hade väl lite behållning av den. Curtis tappade 10 kilo under inspelningen.

En sexig skön 80-tals film. John Travolta är bra i sin roll men Jamie Lee Curtis är perfekt och dessutom skit snygg juhh en favvo skådis för mig.

Ingen superfilm men ändå lite av en doldis i mina ögon. Jamie Lee Curtis är ju dessutom skitsnygg. Småskön 80-talsrulle!