Häftigt drag i plugget

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Vi får följa ett gäng ungdomar i södra Kalifornien med Sean Penn som ständigt stenad surfare i spetsen.

År: 1982
Sonny Carl Davis
Patrick Brennan
Pamela Springsteen

Copyright Universal Pictures

En riktigt bra ungdomsfilm från 80-talet som blivit bättre med fler tittar. Inte bara komedi, utan tar upp många ungdomsproblem som bl.a. sex. En klassiker inom ungdomsfilm och värd att se om och om igen. Sean Penn briljerar i sin roll som Jeff och i övriga roller syns flera kända ansikten.

BeckyLou

En väldigt bra ungdomsfilm som känns rätt aktuell. Den tar upp sex pa ett mer moget sätt än dagens highschool filmer och innehaller flera underbara debuter fran dagens skadespelarelit.
Se filmen för Sean Penns skull. Hans roll här, som den ständigt patände surfaren Jeff är värdig en Oscar!

Allvarstyngd komedi som är en av de mer betydelsefulla ungdomsfilmerna från 80-talet. Den är på många sätt klockren. Vi får se många skådisar innan de slog igenom. Stark trea!

Kul att se så många kända unga skådisar i samma produktion. Själva filmen är klart underhållande och har många sköna karaktärer. Stark trea!

helt okej men känns lite väl bedrövande och nedstämande. Penn är grym i sin roll - de går inte att gå ifrån men jag har aldrig gillat Judge Reinhold och de drar ner betyget. bra och härlig 80-talig. 2+

BeckyLou