Dödskyssen

Handling: Jimmy Kilmartin är en före detta fängelsekund som lockas tillbaka till brottets bana för att göra en sista kupp. När polisen Calvin Hart erbjuder honom frihet mot att han tjallar på gangstern Little Junior Brown blir han motvilligt en speljäs i kampen mellan FBI och maffian.

År: 1995
John Costelloe
Lindsay J. Wrinn
Megan L. Wrinn
Katie Sagona

Okej underhållning och spänning för stunden, men inget som jag kommer att se igen. Stundtals så blev filmen lite småtråkig och oengagerande.
Skådespelarna var dock bra. Efter att denna film och Jade inte gick så bra på biograferna, så blev David Caruso bitter och började supa. En tid senare så ordnade han som tur var upp sitt liv, och började medverka i CSI Miami.

Det här är en film som kryllar av kända skådespelare. Jag tycker dock inte att någon sköter jobbet särskilt bra. Nicolas Cage spelar över som skurk och David Caruso är tråkig i huvudrollen. Medioker handling som inte engagerar och betyget hamnar på en stark tvåa.

Xenomorph

Den är ganska bra i början, men när väl handlingen sätter igån blir det ointressant och känns som om man sett det innan.

struwe

jag håller med en liten underskattad och bortglömd film,klart sevärd.cage och jackson bra som alltid,men även david caruso är mycket bra här

Otroligt att jag är den första att recensera det här suveräna men tydligen bortglömda thrillerdramat. Spännande med tvära vändningar och bra skådespelare. Har allt man kräver och lite till. Både Sam Jackson och Nic Cage är ju med, så ta och se den om ni inte gjort det ännu.

Angivaren (1947)