Säg inte till mamma att barnvakten dött

Handling: Underbart! Morsan drar på semester och lämnar Sue och hennes syskon ensamma hemma. Men typiskt nog har hon anställt en gammal barnvakt åt dem, som visar sig vara en korsning mellan Godzilla och…ja, Godzillas mormor. Snart upptäcker de dock att barnvakten inte längre är sig lik – hon har nämligen blivit ett lik. Sommaren är räddad! Bara att lämpa ner kärringen i en koffert och ställa henne utanför bårhuset! Smart? Nej, inte speciellt, för snart inser de att alla pengar morsan lämnat till dem också ligger i kofferten.

År: 1991
Christopher Pettiet
Chris Claridge
Jeff Bollow

smälto

Det här är en väldigt bra komedi som jag såg för några år sen. Skådisarna känner jag knappt igen men bra var dom. :) en 4:a får den iallafall.

En härlig komediklassiker från början av 90-talet. Man kan väl säga att det är Christina Applegates största roll om man bortser från "Våra värsta år". Hon är verkligen bedårande som den smarta och söta Sue Ellen som får lov att ta hand om sina jobbiga småsyskon när barnvakten kolar vippen. Inte så crazybetonad som man först kan tro, utan många gånger en väldigt fin och härlig historia... om än något otrolig. Joanna Cassidy är bra som hennes chef och i små roller ser vi många kända ansikten. En tråkig sak är att Christopher Pettiet, som spelar mittenbrodern, dog av en överdos vid 24 års ålder. Jag rekommenderar den till alla som växte upp med alla de klassiska tonårskomedierna på 80-talet. Klädmodet är makalöst... fattar inte hur det bara kan vara 13 år sedan folk klädde sig så förfärligt. Filmen kan vara något ojämn, men som helhet en solklart stark trea.