Mean Girls

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Som dotter till två zoologer har Cady Heron (Lindsay Lohan) vuxit upp i Afrikas djungler. Hon är tuff och kan ta vara på sig själv. Ändå kan inget hon upplevt i den afrikanska vildmarken mäta sig med den laglöshet som drabbar henne när hon börjar på North Shore High School utanför Chicago.

Redan första dagen konfronteras Cady med skolans tuffaste tjej, Regina George (Rachel McAdams). Regina styr med järnhand enligt skolans oskrivna lagar och är man fel klädd, för tjock, för smart eller för snygg blir man ohjälpligt utfryst. Epitet som hora, fetto, tönt eller nörd hör till vardagen och Cady hamnar som nykomling längst ner i den sociala hierarkin.

Men Cady vägrar att låta sig förnedras och bestämmer sig för att lära sig skolans sociala krigsföring. Kriget mellan Cady och Regina trappas upp ytterligare ett snäpp när Cady förälskar sig i Reginas ex-pojkvän Aaron (Jonathan Bennett). För i krig och kärlek är allt tillåtet...

Regissör: Mark Waters
Elana Shilling
Graham Kartna

Copyright Paramount Pictures

BeckyLou

En riktigt smart och rolig high-school film. Jag hade väldigt roligt när jag sag den och djungelsymboliken i filmen funkar oerhört bra. Alla spelar oerhört bra men detta är Lindsay Lohans film, hon spelar verkligen bra och är inte bara en "söt" tjej.

Jag har definitivt funnit en av mina nya favoriterskådespelerskor i Lindsay Lohan. Hon är inte bara sanslöst söt utan verkar även vara fruktansvärt begåvad. Hon passar perfekt in i just en sån här film. Den påminner lite om klassikern "Häxor, läxor och dödliga lektioner". Mycket stark trea!

Milla86

Småmysig komedi med allvarlig underton. Lindsay Lohan storspelar som vanligt, men passar inte riktig som "tönt". Många situationer i filmen känns inte helt verklighetstrogna, men det är dessa överdriva intriger som är roliga att se.

Äntligen har man sett denna ungdomskomedi (mer för att checka av den) som ligger på 3 topplistor. Har 7.0/10 i snittbetyg på IMDb. Tyvärr gick det ju senare utför för Lindsay Lohans karriär.

sundiis

Alltid lika härligt o se denna filmen :) håll er dock undan från 2:an!

Rymdis

Oj, en high schoolfilm där överdrifterna och klyschorna faktiskt används till att göra en underhållande film! Det finns till och med en ansats till att säga något viktigt. Inte illa, alltså.

Sandraaa

En bra film.
Har sätt den hur många gånger så helst.
Får en stark fyra.

Gamla goa Lindsey Lohan. Klassiskt smårolig, förutsägbar High School komedi.

anton__

den här filmen äger

Isabellet

Jag har sett denna hur många gånger som helst! Är man på dåligt humör så är denna en bra uppsvängare, en av de bästa high school filmerna!

Biopremiär: 2004-08-13

Mean Girls 2 (2011)