Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta

4,1

Handling: Baserad på Nicholas Sparks bästsäljare med samma namn. Berättelsen sträcker sig över sex decennier och är ett romantiskt och vackert drama om den tålmodiga och slitstarka kraften hos kärleken och om historier om mirakel.

Filmen handlar om en pensionerad försäljare som regelbundet besöker en äldre kvinna på ett ålderdomshem. Där läser han varje gång ur en anteckningsbok om två män som en gång i tiden var kära i samma kvinna. Snart framgår att mannen som läser och kvinnan är två av personerna i boken.

Regissör: Nick Cassavetes
Cullen Moss
Lindy Newton

Copyright New Line Cinema

perjonzon

Man har sett det förut.Rik flicka,fattig pojke,föräldrar som misstycker.Dagboken är sentimental och tårdrypande men trots allt gillar jag ändå den.Övertygande skådespel och fint foto är filmen starka sida.
Jag måste dock säga att för min del hade de gärna fått berätta historian utan de gamla paret.Tillför inget,drar ner temopt i filmen.Slutet är alldeles för tillgjort och i mångt och mycket löjligt.Det gör att jag inte kan dela ut mer än en trea.

"The Notebook" är en minst sagt vacker film gjord på ett helt vanligt vis. Inte det minsta oförutsägbar eller speciell på något sätt. Däremot så är det en bra - vanlig - kärleksfilm som lätt går att titta på. Jag gillade inte berättarstilen som tyvärr avslöjade det simpla slutet alldeles för tidigt. Skådespeleriet är bra. Ryan Gosling är som vanligt en "stel", charmig och snygg kille och gör bra ifrån sig, fast Rachel McAdams är bra mycket bättre. Jag ger "The Notebook" en svag trea, en enkel fin kärleksfilm som passar bra för de älskande, för mig blev det lätt så att man tittade bort och rodnade ett par gånger, vilken hårding man är va? Alltså, den funkar, den är bra, den får en att må bra, men inget annat.

Det här är en kärleksberättelse som är vacker så det förslår. Den ligger hela tiden på gränsen till att bli lite väl smörig, men jag tycker nog att den i slutändan ändå klarar sig. Fint foto, bra musik och duktiga skådespelare gör att det är svårt att inte uppskatta det här och betyget från mig får bli en svag fyra.

Jag kan tyvärr inte sätta högre än en 2:a på denna. Den var alldeles för tragisk och hela tiden var det någon som hade en smärre livskris. Inte min stil helt enkelt.

En -5 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Så vacker och fin. Nästan allt stämmer in perfekt. Mycket bättre än så här blir det inte.

Vacker film som verkligen är känslosam. Fina scener. Filmen i sin helhet känns verkligen som en femma. Alla känslor i filmen når ut till oss som tittare och det väger jag tungt när jag betygsätter filmen.

svanstrar

En riktigt bra kärleks film med bra skådespeleri och den blir aldrig tråkig.
En stark fyra

malinedwardsson

Om man inte trodde på evig kärlek innan man såg filmen så gör man det efteråt. En oerhört vacker kärlekshistoria som inte tröttar ut mig. Jag ville se varje minut, vilket jag tror beror mycket på det äkta skådespelet. Ryan och Rachel gör en mycket fin insats, och ser verkligen kära ut. Ljuvlig!

Mov3

Maximal romantik! Känns äkta rakt igenom... man blir helt förtrollad av filmen. Den känns inte speciellt klyschig heller. En stark kärlek som går genom hela livet och som så många vill uppleva, har dom lyckats fånga på film.

Sandraa

Lätt en av världens bästa filmer!

Biopremiär: 2004-08-20