Laws of Attraction

2,5

Handling: Daniel Rafferty och Audrey Woods är båda skilsmässoadvokater. De träffas då de representerar varsin part i en skilsmässa och attraktion uppstår, åtminstone från Daniels sida.

Även om Audrey attraheras av Daniel skulle hon aldrig erkänna det, inte ens för sig själv. Hon tar sig själv och sitt jobb på största allvar och upprörs över Daniels slappa och oseriösa stil. Vad som börjar som ett möte över en middag, går något över styr och de vaknar trots allt i varandras armar - till Audeys förskräckelse. De bestämmer sig på hennes initiativ att glömma natten som gått men finner sig ständigt på varsin sida i rättsalen och Audrey får allt svårare att motstå Daniels charm.

Regissör: Peter Howitt
Vincent Marzello
Sara James
John Discepolo
Annika Pergament

En rolig och underhållande film, som rekommenderas särskilt till de som gillar romantiska komedier. Ett plus var att det var kul att se Julianne Moore i en "normal" film för en gångs skull, som inte spårar ut.

Audrey T

Historien om två skilsmässoadvokater som finner varandra hade kunnat vara både rolig och annorlunda. Tyvärr fungerar inte Julianne Moore alls i rollen, jag hade velat se någon med mer humor och lite sting, tex. Catherine Zeta-Jones.

tessan81

Ojämn romantisk komedi i rättssalsmiljö. Brosnan och Moore kämpar på med ett blodfattigt manus som är fullt av klyschor. Audrey (Moore) är den stela tillknäppta karriärskvinnan som bohemen Daniel (Brosnan) försöker charma omkull. Könsrollerna känns väl inte så fräscha. Nätt och jämnt en tvåa.

Pesole

Detta är en bra film, jag gillar den här ganska mycket, en väldigt bra film som man bara måste se

Savannah

Sevärd och underhållande romantisk komedi med välcastade Julianne Moore och Pierce Brosnan i huvudrollerna. Kanske inte en film för tonåringar, men för oss andra "rävar" så är detta en klart mysig rulle.

Biopremiär: 2004-08-13