Zatoichi

3,6

Handling: Japan på 1800-talet. Zatoichi är en blind vandringsman, som förtjänar sitt uppehälle genom spel och massage. Men bakom denna enkla fasad döljer sig en mästare när det gäller att med blixtsnabb precision hantera ett svärd... En dag råkar Zatoichi komma till en avlägsen stad bland bergen, vars invånare sedan en tid tillbaka plågas av den brutale Ginzo och dennes rövarband.

År: 2003
Noriyasu
Ron II
Suji
Edamame Tsumami

Rå och bra och lite mer tempostark än vanligt för vara Kitano. Dock så förstördes illusionen alldeles för mycket av det animerade blodet som nästan sprutade ut i slo-mo. Kitano själv är ballast och underhåller med sitt skådespel.

sirnootherlikemykind

en bra samurajfilm, det bästa var nog hur dom fick det att låta som musik när arbetarna jobbade i åkern, de händer ett par gånger i filmen. många såna detaljer som berikar den här filmen, välgjord!

Hook

Zatoichi - är en film om respekt och rättvisa. bla bla.. en mycket bra film, kanske en av dom bästa som någonsin kommit från Japan.

Xenomorph

Tuff samurajfilm som blandar våld med humor och dans. Det enda som jag störde mig på i filmen var hur allt blod såg så datoranimerat ut.

Biopremiär: 2004-08-27

Ichi (2008)