Om kärlek

Handling: På barnens skolavslutning får Peter syn på Helene och ljuv musik uppstår. Peter följer efter Helen till Mallorca, dit hon reser med sin man.

År: 1987
Emma Samuelson
Ruth Stevens
Kalle Wollter

Pesole

Det finns nästan ingen bättre film än den här filmen, jag älskar den hur mycket som helst. Denna film måste man ju bara se, jag såg den på tv förrut. Den var ju hur bra som helst, jag måste ju fixa lite saker. Måste köpa denna film.

Det här var en mycket trevlig film, även om Sven Wollters karaktär delvis var ganska obehaglig till sättet. Han känns som besatt ibland. Kul också att man spelat in delar av filmen på Mallorca.

johan99

Bästa filmen som finns

Väldigt längesedan jag såg den, men jag kommer ihåg att den var medioker. Filmen hade få överraskningar och den var allmänt sötsliskig och sentimental. Skådespeleriet var acceptabelt.

En riktig klassiker. Har tillbringat många ledsna och glada stunder med denna film. Vacker musik och underbart skådespel av Sven Wollter. Måste ses.

Pesole