Duplex

2,5

Handling: Komedi om paret som hittar sin drömlägenhet, med bara en liten hake, den gamla damen som bor i våningen ovanför. Med avsedd tydlighet visar hon snart sina nya grannar vad det kostar att bo i sin drömvåning.

År: 2003
Cheryl Klein
Tim Maculan
Jackie Titone

The_Dude

Charmig komedi med Stiller och Barrymore som flyttar in i en tvåvåningslägenhet i Brooklyn. Tyvärr så får bara paret tillgång till en våning då det bor en gammal tant på andravåning som man inte kan vräka. Det är grunden i denna con film som har sina ljusa stunder, men aldrig gnistrar till ordentligt för att bli den riktigt roliga komedin den har potential att vara.

En kul film. Blir lite som "Ladykillers", men det är inget negativt. Filmen blir aldrig tråkig, det händer saker hela tiden.

En rolig och underhållande komedi, med bra skådespelarinsatser. Stark trea.

Shadowplay

Den är rolig. Otroligt störig grannkärring de har, haha. Skulle kunnat vara ännu roligare men man får sig en del skratt.

En bra film. Får en 3:a

slizy

En helt okej komedi.

crazybaby

Den här filmen gör ett stort intryck på mig. Den har det som behövs - humor, charmiga karaktärer och ett välarbetat manus. Jag får nästan ångest av att se kärringen motarbeta parets försök att få henne att flytta. Väl värd en fyra!

inzomnia

svag tvåa. Den här filmen faller mig inte i smaken. Jag blir så jäkla irriterad på kärringen att jag knappt kan se på filmen.