Lust och fägring stor

Handling: Han är elev. Hon är hans lärarinnan. De lär varandra något om livet de aldrig ska glömma.

År: 1995

Gösta Ekstrand
Hilda Suovanen
Per Olov Börjeson
Jörgen Svensson

Den som lyfter filmen är Tomas von Brömssen. Det som sänker filmen är den där deprimerande musikslingan som går i många scener.
Jag tror att filmen hade vunnit på att vara lite roligare. Nu kändes den väldigt mörk på något sätt.

KGBtookmydog

Åh en helt otroligt bra film av Bo. Johan gör en fantastisk insats tillsammans med Marika.
Detta är en film som speglar så mycket som får med så mycket.
Enda nackdelen är att stundtals kan filmen kännas lite för lång.

det är ingen höjdarfilm direkt, jag tyckte den i sin helhet var alldeles för seg och trög. dessutom så tilltalade den mig inte, flera scener kändes malplacerade och jag tyckte inte om att se filmen. jag kan förstå att folk tycker om den men jag är inte en av dem.

En 3 + som film & i sin egen genre.

Tagline: Han var elev. Hon hans lärarinna. Deras kärlek var förbjuden.

En rätt bra, lite spännande film som berör det tabubelagda ämnet: relation mellan lärare - elev, på ett bra sätt. Bra skådespelarinsatser. Har alltid gillat postern. Hamnar nog så småningom i DVD-samlingen till ett billigare pris då det är en historia som fastnar och inte glöms bort.

Trivia: -

kalles

Både pappa och son Widerberg gör grymma insatser i en film som dryper av realism och ett förbannat bra manuskript..

Brömsen och Lagercrantz är utmärkta, och speciellt den förstnämnda gör en av dom bästa svenska filmprestationerna någonsin..

Arcadia

En klassisk fyra till en vacker film med bra skådespelare.

En underbart bra film. Bra skådespelare och härligt manus och story.