Will Hunting

3,8

Handling: Regissören Gus Van Sant berättar om en ung arg och överintelligent man från den irländska arbetarklassen som är ett matematiskt snille. Men han är i klammeri med rättvisan och som en kompromiss går han med på terapi för Williams...

År: 1997

Ralph St. George
Rob Lynds
Dan Washington

Olofsson

Mycket bra dramafilm där skådespelarinsatserna är genialiska rakt igenom, extra plus till Matt Damon, som var helt outstanding, även Ben Affleck (!) gör bra ifrån sig. Dock tycker jag att filmen stundom stod lite stilla och den inte riktigt lyfter till en högre nivå, men en fyra är den dock värd!

Det här är ett mycket bra drama som Matt Damon själv har varit med och skrivit tillsammans med Ben Affleck. Mycket bra skådespelarinsatser av samtliga medverkande och filmen väcker många tankar. Enligt mig en film man måste ha sett.

Första halvan ligger på en stark 4:a. Därefter mattas filmen av rätt rejält. Den blir liksom lite mer sterotyp och börjar följa det vanliga mönstret.
Skådespelarna är väl ganska bra allihop. En stark 3:a.

Bortsett från att det är Ben Affleck som skrivit manus (?) så är den inte helt bakom tåget. Kändes dock ganska löjligt och ospontant så man var hela tiden medveten om att det var skådespelare.

En överraskning. Vissa scener är mästerverk men filmen i sig är inte det. Skickligt gjort och en mycket bra film. Man tröttnar aldrig på den.

Har konstigt nog inte sett den förren nu. Hursomhelst är den givetvis mycket bra. Mitt engagemang och intresse låg nästan hela tiden på topp.

Sid

Mycket bra film!
Den får en stark fyra.

stekaren85

En av mina absoluta favoriter

Härlig film där Matt Damon får briljera med sina skådespelartallanger. Plus också för Robin Williams och Ben Affleck och Stellan Skarsgård som gör filmen både levande och till en film man måste se!

crack_of_dawn

Det här är en film som verkligen förtjänar allt beröm den kan få. Se den. Nu.