Ladykillers

Handling: Den gamla änkan Mrs Wilberforce hyr ut ett vindsrum där fem amatörmusiker övar. Föga anar den gamla damen att dessa till synes trevliga herrar i själva verket är brottslingar som planerar en stor kupp.

År: 1955
Katie Johnson
Philip Stainton
Frankie Howerd

ToxicAvenger

Peter Sellers är ganska blek och det är istället Katie Johnson och Alec Guinness som lyser. Utan dem, en ganska medelmåttig film.

Jag blev besviken på denna rulle! Innan jag såg den så hade jag hört att den var en av de roligaste filmer som någonsin hade gjorts. Fast nu när jag har sett den så kan jag meddela att den bara hade några få halvroliga scener. Ibland var den till och med larvig. Filmen skulle ha rasat ihop fullständigt om inte den duktiga Alec Guinness varit med.

chokladberoende87

En rätt tråkig film, som verkade rolig.

djerryg

En remake och jag har inte sett den gamla filmen ska jag säga. Men storyn var bra och skådespelarna är bra. en helt klart bra film men det kändes lite segt ibland och inte riktigt så roligt som jag trodde.

En gammal komediklassiker. Trevlig, men föll mig aldrig riktigt i smaken. Känner inte direkt något intresse inför remaken. Stark tvåa!

Håller med Xenomorph. Helt onödigt med en uppföljare. Suveräna skådespelarinsatser. Sellers har för en gångs skull inte så framträdande roll som man är van vid. Skön brittisk humor.

Björn

Var rätt så måttligt imponerad utav den här... Fast orsaken till detta kan vara att jag såg den på Engelskan och jag inte var så jätteseriös när jag tittade på den...