Ödets makt

2,5

Handling: Ben är på väg till New York där han ska gifta sig med Bridget. På vägen dit räddar livet på den unga kvinnan Sarah. Som tack för detta bestämmer sig Sarah för att hänga med Ben, vare sig han vill eller inte.

År: 1999
Janet Carroll
Meredith Scott Lynn
George Wallace

Mackie

Rätt intressant romantisk komedi som sticker ut i ett utbud som annars till stor del består av filmer som är kusligt lika bortsett från själva scenariot karaktärerna ställs inför, och skådespelarparet.

Affleck och Bullock är kanske inte den bästa tänkbara kombinationen kan man tycka, men jag tycker faktiskt att det passar väldigt bra här med tanke på det inte består av vanlig "sockersöt romantik" som i andra filmer, scenariot är annorlunda och Bullock är som skräddarsydd i rollen som en hipp tjej som lever livet fullt ut. Såna roller där moraliska bedömningar och dylikt inte kommer först utan hon får spela ut med sin gnista, brukar vara de roller som är bäst med henne, enligt mig. Afflecks helt motsatta, lite mer introverta karaktär ger det hela en klassisk "motsatta attraherar"-personkemi.

Det här är väl en av de få romantiska komedierna som får en att tänka lite (jag blev i alla fall rätt träffad på slutet, det var inte überfilosofiskt men helt klart ett bra och oväntat slut på en annars rätt average film). Annars är manuset en rätt tillsmetad historia, med alla osannolika grejer som händer. Det finns dock scener som var väldigt roliga och tillspetsade, klart roligare än din genomsnittliga romantiska komedi.

Som jag läste någonstans på imdb.com, den här filmen blir verkligen bättre i ens huvud efter att man sett den och börjar fundera lite. Som film är den som sagt rätt average, men just det här gör att jag ändå låter den passera över 3:a-gränsen.

Bullock i en sorglig, slarvig och framfusig film. Tycker att den annorlunda stämnigen som finns och det vakuum som denna storm bildar ger en variabel av annan kavlite som kanske inte filmen har.

Inte alls så förutsägbar som man kan tro faktiskt ;)
En helt okej film, med mycket humor och det gillar jag, så det bir en fyra.

Mackie

producenten

Nej, det var ingen höjdare. Den får godkänt. Jag tycker att den var lite seg..

En seg och ofta trevande film som aldrig riktigt börjar. Ben Affleck är bara löjlig, och slutet ger jag inte mycket för.

wallsten

Jag gillar denna film!

En underhållande romantisk komedi med bra samspel mellan Affleck och Bullock. Har lite likheter med "Raka spåret till Chicago". Mycket sevärd! Stark trea!