Obducenten

1,6

Handling: Rättsläkare brukar ha ett ofrånkomligt krav på sina patienter. De måste vara döda. Detta gäller dock inte DR Leon Uraski.
Faktum ät att han hellre föredrar att hans offer - helst unga vackra kvinnor - fortfarande lever. Som till exempel Emma, som nu ligger fastspänd på hans kalla, rostfria stålbord...

År: 1999
Stella Farentino
Eric Gerleman
Robert J. Pouliot

Dan banan

Okej, nu kommer jag ge er en mening gott folk.

"Jag gjorde den här filmen på helt egen hand"

Vad är det orealistiska med den?
Joo, jag hade aldrig lyckats göra den så dålig.
Men faktum är att det lika gärna kunde varit jag,
mina helknäppa polare eller du som läser det här som skapat The Coroner.

Jag kan känna de där vidriga aromerna som vi alla har känt åtminstone ett par gånger i vårt liv.
Aromerna av tvättäkta lågbudget.

Filmens karaktärer tycks ha många skruvar bortsprungna, och skådisarna verkar inte vara i bättre skick dom heller.
Effekterna och fotot är skamligt dåliga och medans jag dömmer dessa så kan ni väll ta er tid och leta rätt på filmens soundtrack, om det nu excixterar ett riktigt sådant.
Klippnigen är..jaa, gud vet vad.

Somliga titlar hör bara hemma på ett endaste ställe och bör aldrig slippa därifrån. The Coroner hör hemma i botten på en djup låda av rea i videobutikernas hörn.
Det här är löjligt dåligt och borde aldrig ha komit upp på vita duken.

Det här kan man B-märka efter dryga första tio.
Vill bara passa på att nämna två övriga tabbar.
The Coroners orginalomslag visar två personer som aldirg överhuvudtaget förekommer i filmen och
någon tycks ha mixtrat med filmens ålder, för det här kan bara inte vara från 99.
Antingen så är filmen äldre, eller så vill jag bara tro det för att lugna ner mitt humör.

Så där bra. Men att den får en tvåa är att skådespelarna gör en bra insats annars en etta.

Olofsson

Haha, borde egentligen få en tvåa för vissa scener är så patetiska så man skrattar, men jag är inte snäll idag och ger den underkänt.