Emma och Daniel - Mötet

2,5

Handling: Emma är tolv år och bor i Lappland tillsammans med sin pappa. Daniel, också han tolv år, är till skillnad från Emma storstadsbo. Medan Emma är uppvuxen mitt i vildmarken är Daniel ihopväxt med sin dator. Daniels och Emmas föräldrar hittar varandra i en kontaktannons och bestämmer sig för att träffas. Varken Emma eller Daniel ser fram emot detta. Emma försöker att fly genom att följa med gamle Isak på en fisketur men till hennes förtret bestämmer sig Daniel för att följa med. Fisketuren utvecklas till ett äventyr som Emma och Daniel aldrig kommer att glömma.

År: 2003
Marie Johansson
Robert Wikström
Uno Arvidsson

movie

Helt okej film. Trodde dock att den skulle vara bättre. Maria Gidlöf är dålig men de andra skådespelarna är väl bra. Precis som nån skrev här nere så tycker jag också det är konstigt att Emma inte pratar norrländska.

Hanna_90

Ur dålig film, den har bara några roliga små kmmentarer, men annars värdelös helt enkelt...

Rune

Detta är den sämsta svenska filmen som jag har sett någonsin.

e_mange

riktigt dålig film..allt e dåligt me den..dåliga skådespelare..dålig handling..

nettan165

Bra film med grymma scener.

Anastasios Soulis groovt het, höjjer filmen

paravel

Filmen hade fina bilder från fjällvärlden. Soulis gör karaktären Daniel bra även om manuset inte var någon höjdare. Hon som spelar Emma däremot gjorde väl ingen jättebra prestation.

Tritan

Den här filmen var inte bra.
Tråkig handling och manus, hon som spelar Emma gör verkligen inget bra jobb med den här filmen tråkigt men sant , hon blir iallafall lite bättre mot slutet av filmen. Det jag också irreterar mig mycket på är att hon inte pratar norrländska, ALLS! Han som spelar Daniel gör ett hyffsat jobb, men inte heller han gör nån jättepresation.
Betyget höjs lite tack vare musiken och de fina fjällbilderna.