Yamakasi - Storstadens samurajer

Handling: Yamakasi är sju street-killar från förorten som klättar på byggnader och hoppar mellan taken i Paris. Polisen är frustrerad över att de aldrig lyckas fånga dem och startar ett spaningsteam för att kartlägga och stoppa hela gänget. Yamakasi är hjältar bland kidsen i stan och de skulle göra allt för att få att få bli en Yamaksi. Jamal, försöker sig på ett Yamaksi-stunt men misslyckas och hamnar på intensiven på grund av ett tidigare hjärtfel. Familjen har 24 timmar på sig att fixa fram pengarna till operationen och Yamaksi-gänget bestämmer sig för att med hjälp av sina "spidermantrick" länsa de rikas lägenheter för att få ihop summan till operationen.

År: 2001
Nassim Faid
Pascal Léger
Frédéric Pellegeay

inarko

Det som gör denna film bra är att det inte är stuntscener.. DOM GÖR DET PÅ RIKTIGT.

häftiga stuntscener men tunn story och skådespel. blir lite ensidig men håller mer än väl att ses bara för de gryma hopp- och klättringsscenerna.

rivulet

njaa... yamakasi killarna är ju jävligt skickliga på det de gör, även om jag föredrar david belles stil... skådespelare är dom ju inte, men alla killarna är ju yamakasis i verkligheten, så man kan ju inte begära för mycket...

Replica

Oj oj oj..då var vi här nu igen, såå töntig story och värdelösa skådespelare gör det här till en bottenfilm, det som gör att den inte rasar ännu djupare är tack vare stunten som är ganska skickliga ibland

Sir

skickligt gjorda stuntscener och ett grymt soundtrack gör den här filmen till en höjdare inom extremsport film