Elektra

2,4

Handling: Elektra är en lönnmörderska som endast lever för sitt jobb. När hon blir vän med två av sina tänkta offer avbryter hon sitt uppdrag - men fler verkar vara ute efter dem…

Regissör: Rob Bowman
Bob Sapp
Terence Stamp
Cary-Hiroyuki Tagawa
Goran Visnjic

Jag har svårt att köpa iden att Jennifer Garner skulle vara en fighter. Hon är spinkig, klen och otrovärdig som en krigare. Hon ser bara bra ut. En vanligt människa får ju mer muskler av dagliga promenader än vad hon har. Och till själva handlingen så är det lite lustigt att hon ska framstå som god, när hon i själva verket har dödat otroligt många människor som samtliga kanske är helt oskyldiga. Filmen var tråkig, stel och otrovärdig.

enhet925

Detta är en film som har blivit sågad av många, helt oförtjänt tycker jag. Kanske kräver den lite mer av tittaren? Många hade nog väntat sig en ren actionfilm men det är faktiskt actionscenerna som är sämst. Det finns ett (visst) djup i karaktärerna som inte är helt lätt att ta till sig. Regissören har verkligen kämpat för att skapa en annorlunda film, främst i hänseende till ljud- och visuella effekter.

Summerat: En klart godkänd film och betydligt bättre än sitt rykte. Visuellt sprakande. Ser gärna en uppföljare bara manuset får lite mer putsning.

r_orsen

Okej film men endast att ses av serietidningsfanatiker. Inget speciellt och Garner är på tok för stel. Övriga skådespelare är ännu värre. Utom klassikern Terence Stamp som inte borde ställa upp på sådan här skit.

sämre än daredevil filmen och då e det självklart att den får en etta..daredevil va iallafall lite underhållande
detta va uruselt

En bra film med häftiga scener och en bra handling

jag gillar Garner men filmen blir inte bra bara för henne. action i all sin ära och effekter som blev överdrivet många så att filmen försvinner i alla spektakel. ganska trist story men den tåls att ses en gång.

Yasmin

Den här var jätte tråkig!

kaj08

En riktigt usel film. Skådespelarinsatserna är rent sagt bedrövliga. Handlingen och action-scenerna rätt löjliga och förutsägbara. Se något annat, se något annat...

rivulet

så bra är den faktiskt inte, och hela, hela tiden stör jag mej på hur jennifer garner går... jag brukar gilla hennes rolltolkningar, men inte denna. filmen över huvud taget är kass och vara... alldaglig