Sound of Thunder, A

1,9

Handling: Den äventyrliga Travis åker på en safariresa långt tillbaka i tiden för att jaga dinosaurier. När han dödar en fjäril, sätter han omedvetet igång en kedjereaktion som kommer leda till utplåning av människans existens. Ett team experter måste åka tillbaka i tiden och ersätta fjärilen.

Regissör: Peter Hyams

Scott Bellefeville
Andrew Blanchard
Heike Makatsch

Mackie

Oj.. Det här är nog det värsta skräp jag sett den här sidan om millenieskiftet! Kan faktiskt inte komma på någonting bra om den här filmen. Manuset är uselt och så pass mättat av klyschor att det knappt finns utrymme för andra konstnärliga uttryck, och om det nu finns utrymme för detta är det svårt att finna nåt som kan ses om konstnärligt unikt i den här filmen.

Skådespeleriet är även detta inget annat än botten. Ändå är så pass kända och etablerade skådisar som Edward Norton, Ben Kingsley och Catherine McCormack med i huvudrollerna. Karaktärerna är hopplöst endimensionella och har total avsaknad av djup.

Sist, MEN naturligtvis inte minst (detta är ju en sci-fi trots allt!!) väljer jag att nämna de totalt URUSLA specialeffekterna, som återger hopplöst fula datoranimerade skapelser och fula dimeffeker vi såg för 10 år sen. Ärligt talat, de förrenderade effekterna i den här filmen är inte mycket snyggare än realtidsgrafiken i dagens spel.

Jag sammanfattar med att säga att den här filmen inte är en dussinfilm inom dagens sci-fi, det är en av de få filmerna som Hollywood spottar ur sig med kända skådisar som faktiskt är totalt USLA, med total avsaknad av vare sig intellektuellt, konstnärligt eller psykologiskt djup. Vissa barn kanske dock tycker den är spännande, vilket jag kan förstå; om man tycker filmen är övertygande trots allt som talar mot detta kan man nog genomlida den.

Själv fattar jag inte ens att jag bemödade mig att skriva så här många rader om denna film.

Rymdis

Tyvärr görs det alldeles för lite av tidsresetemat. Filmen urartar till en extremt klyschig äventyrshistoria. Läs Ray Bradburys noveller istället!

Crocodile

Inte så bra film svag 2:a.

Mackie

Deadline

Grym film, fräna effekter.
Det ända dliga är att det är babianer som är monster..

xXx

Riktigt bra budskap att ett litet föremål som väger mindre än 2 gram kan ändra hela evolutionen.
Sevärd film !

madeleine_g

En riktigt urusel filmer. Tycker inte alls om den..Den är riktigt skrattretande dålig.