Hotel Splendide

Handling: Familjen Blanch försöker med alla medel driva det förfallna hotellet och hälsohemmet vidare. Kath, som är kock, återvänder efter fem år för att hjälpa Ronald, sin före detta fästman.

År: 2000
Toby Jones
Dan Hildebrand
Nadine Leonard
Len Hibberd

En annorlunda film som påminner om den bättre "Delikatessen", också här med underliga människor i underliga miljöer. Inget jag tyckte var så jättebra. Det blir för bisarrt och det på ett sätt jag har svårt för. Dock inget fel på fotot och skådespelarna.

stefansson

Smått vridna personer i bissara och underliga miljöer...härligt. Sköna karaktärer och bra foto, synd bara att själva handlingen är så pass svag och förutsägbar annars hade detta varit en toppenrulle.

L Boom

Filmen kan bitvis bli lite väl utflummad, men som helhet fungerar den oväntat bra. Skådespelarna fungerar mycket bra i sina roller och handlingen är till att börja med orginell även om den blir mer och mer förutsägbar ju nörmare slutet man kommer. Det märks att skaparna vill mycket, men filmen kunde blivit bättre.

Slutligen var det nog ändå humorn och de exentriska karaktärerna som räddade den här filmen för mig.