En kort en lång

Handling: När Jacob friar till Jörgen, får han självklart ja. Jacob är nämligen van att få allt han pekar på. Men plötsligt inser Jacob att han är förälskad i en kvinna, Caroline, som är gift med Jörgens bror.

År: 2001
Regissör: Hella Joof
Originaltitel: En kort en lang
Alternativ titel:Shake It (Internationell titel)
Ursprungsland: Danmark, Tyskland
Ghita Nørby
Thomas Winding
Klaus Bondam

kajalbögen

I början av filmen var jag tveksam. Allting gick så fort för att vara drama komedi.
Men så växte den. Jag vet inte när men helt plötsligt led man med dem. Man grät med dem.
Lysande skådespeleri och ett bra manus.
Kärleken får oss att göra alla möjliga saker, men också att tro på dem. Till exempel att en börjar rida helt plötsligt det köper man. För det gynnar den sanna kärleken.

tessan81

Ibland glimmar "En kort en lång" till men den här historien tycks berättas lite för hastigt för att bli en bra filmupplevelse. Stundtals gripande men jag tycker man har slarvat med de många fina karaktärerna. Bra skådespelare.

Svag trea.

kajalbögen

Lysande skådespeleri och ett bra manus.

Rätt jobbig film, inget ont om homosexuella men det känns så gay-stand up...Klarar sig dock från ett platt fall.