Bullet in the Head

Handling: En mörk action/krigsfilm. Tre vänner slits isär av krigets fasor

År: 1990
Fennie Yuen
Yolinda Yam
Chung Lam
Shek Yin Lau

En helt ok John Woo rulle med sedvanlig HK action. Dock har Woo gjort bättre HK rullar. Det är inget mästerverk och har en hel del brister, men den är underhållande, om än minst 30 min för lång.

Timoti

En av John Woo's sämre filmer. Det blev segt efter ett tag. Skådespelarna gjorde bra ifrån sig. Det blir en strak tvåa i betyg.

Angelus

En ok John Woo, hong kong action rulle, men woo har gjort bättre rullar denna, spännande och seg på vissa delar, medelmåttig skådespeleri, bra och ganska snygga scener, bra slut

Haha, jag tänkte också på Deer Hunter när jag såg den här filmen och visst man kan väl säga att det här är en blandning av den filmen och Rambo i typisk John Woo stil. Tyvärr är det här å andra sidan en av Woos sämre filmer. Den är fortfarande okej med bra skådespeleri och härlig action, men samtidigt så blandar han för många genres i ett försök som inte blir helt lyckat. Dessutom så är musiken hemskt dålig och övergångarna mellan olika scener riktigt usla på sina håll.

Timoti

Xenomorph

Ett mästerverk. Som en asiatisk version av Deer Hunter fast med mer action, spänning, humor och hemskheter. Fruktansvärt gripande film. Det enda jag kan klaga lite på är slutet där det nästan blir lite överdrivet.