Far from Heaven

Handling: Cathy och Frank lever i ett "perfekt" äktenskap och i samklang med sin skrynkelfria medelklassomgivning i Connecticut. Ända tills det visar sig att Frank är homosexuell och Cathy syns på stan med den svarte trädgårdsmästaren.

År: 2002

Jordan Puryear
Kyle Timothy Smith
Celia Weston
Barbara Garrick

Välspelat och intressant drama om homofobi och förbjuden vänskap över rasgränser.

Pesole

En helt okey film, både Julianne Moore och Dennis Quaid spelar bra i sina roller. Filmen har en handling, vilket gör det enkelt att hänga med, men anser att de kunde ha gjort filmen bättre.

Ingen vidare bra film, var okej till en början, sedan blev den bara sämre och sämre. Fångade inte mitt intresse helt enkelt.

Ganska så bra film med utmärkta skådespelarinsater. Manuset var ibland något sliskigt, men annars så var jag nöjd.

crazybaby

Den här filmen tråkar faktiskt ut mig. Den är trist och intetsägande, trots att handlingen var ett bra upplägg, och karaktärerna och dialogerna var rätt så tråkiga.
Filmen hade säkert kunnat bli något bättre. Jag tycker inte alls att den lyckades.

martin88

En film som berör. Händer dock lite för lite för att jag ska kunna ge den mer än en stark 3:a.

LisaLu

tycker verkligen om Julianne Moore, och ämnet berör mig.