Herkules i New York

1,6

Handling: På berget Olympus sitter unge guden Herkules och är uttråkad. Mot sin faders vilja bestämmer han sig för att sticka till jorden för att söka spänning.

Väl i New Yorks storstadsdjungel blir Herkules upptäckt av Pretzy – en fattig gatuförsäljare som ser sitt tillfälle att tjäna pengar på muskelberget. Snart är Herkules inte bara gud på Olympus, utan även i tyngdlyftarvärlden. Men när maffian satsar en smärre förmögenhet på honom beslutar sig Zeus för att straffa sin olydige son. Mitt i tävlingen berövas Herkules sina gudomliga krafter och förlorar! Med en rosenrasande maffia hack i häl måste han nu fly i det enda fordon han känner till – en hästdragen triumfvagn. Och han som inte ens har något körkort!

År: 1969
Regissör: Arthur Allan Seidelman
Originaltitel: Hercules in New York
Längd: 01:15, 01:31 (original)
Arnold Schwarzenegger
Merwin Goldsmith
George Bartenieff
Taina Elg
Michael Lipton

så dålig så att den blir bra..den va för lång och den va bara 1 tim och 15 min!dålig debut arnold

r_orsen

Misslyckad produktion som blev Arnold Schwarzneggers första Hollywoodproduktion. Oengagerade skådespelare utan talang, dåligt manus och usla effekter. Filmen är inte värd sin existens.

L Boom

Den roligaste filmen som någonsin producerats! Schwarzenegger och hans sidekick måste vara värdshistoriens sämsta skådespelare, filmmusiken är definitivt den mest vedervärdigt psykopatiska som komponerats och kameramannen... Oj oj oj...
Min favoritscen var när Arnold skulle slåss mot mannen i björnkostym och någon ropar "Oh, no an american grizzly bear!" trots att man tydligt kan läsa på skylten att det är en europeisk brunbjörn :D

Det är ofattbart att Schwarzeneggers första film inte också blev hans sista. Underbart usel! Ett måste för varje kalkonfilmälskare och alla andra också för den delen.

En 1 som film, i sin egen genre & som underhållning.

What The F*ck, Arnold?!
En fantastisk film (ironi). Trafikbuller på Olympen, top nodge-fightingscener och en stor dubbad Arnold med skådespelarskicklighet stor som en jumbojet! >:o

soulman85

detta va en av dem mest tråkiga o dåliga filmer jag sett. jag gillar arnold som skådis o det va därför ja ladda hem filmen. tyvärr måste jag säga att både handligen o effekterna va urusla. riktig "B" film, den får en svag 2a

erratic

Riktigt usel film. Början var bra när man hörde Arnolds "engelska" men efter 15 min då man hade skrattat färdigt var det inte roligt längre. Om dom hade tagit bort den sista timmen, som kändes som 3 timmar, kanske den hade varit bra som en kort och rolig demonstration av Arnolds skicklighet i både engelska och skådespel men som sagt, riktigt tråkig efter 15 min. "Im boed" som Arnold sa(tror han menade "bored"). Nae det ända bra med filmen var att Arnold kallades "Arnold Strong".

Mattias15

Om man gillar Arnold så gillar man den här filmen, alla som inte gillar Arnold rekkomenderar jag att inte se denna film. Filmen är bra om man är en fantast av Arnold allt annat är skit i den här filmen. det går även att se den här filmen om man gillar Kalkonfilmer, om man gör det kan man få sig många skratt under filmen.

r_orsen

L Boom