Yeah! Yeah! Yeah!

Musik:

Musik:
3,6

Handling: Det är 1960-tal och Beatleshysterin härjar som värst. Hur ser 36 typiska timmar ut i The Beatles liv, framför allt när de försöker ta sig lite ledigt? "Can't buy me love", "She loves you", och "A hard day's night" är några av alla de låtar som framförs.

År: 1964
Edward Malin
Robin Raymond
Lionel Blair
Alison Seebohm

Kul att ha sett! Måste varit nyskapande då, för jag förstår inte det stora i det hela. Bandets medlemmar är ju inte direkt stora skådespelare, utan verkar mer eller mindre vara sig själva.
Finns på 19 officiella filmtopplistor! Vilket jag inte kan förstå riktigt, som sagt.

Isabellet

Helt underbar film och ett måste för alla Beatles fantaster.

Även om hela storyn känns lite löjlig så räddas den ändå av de fyra otroligt charmiga killarna. Jag gick runt och log efter att jag hade sett denna filmen.

heroin

Beatles är ju ett av de bästa banden som någonsin funnits och den här filmen är hysteriskt rolig (om man har "Beatles-humorn"), jag fullkomligt älskar den.
Ett måste för alla som gillar Beatles.

smälto

Vad mer kan jag säga än att den är komisk och bra?

Hanes

Själv är jag lite av en Beatels-fantast och diggar den härfilmen ganska starkt..

jerck_einar

En film som handlar om Beatles, man kan ju inte tycka illa om de men manuset är inget o hänga i julgranen! Men sevärd om man tycker om beatles, det är främst för musiken man ska se den!

tennisemme

Som den Beatlesfantast jag är var jag ju bara tvungen att se den här filmen! Den var rolig med härlig musik, såklart. Skådespelarinsatserna varierade, men de är ju främst musiker så vad kan man begära? Den som gjorde sig bäst på film måste vara Ringo. Kul dans han hade för sig, och utflykten med. Bra början när de springer i från fansen. Det här är en film jag kommer att se många gånger till! Gubben som är Pauls farfar (eller morfar?) är urkul. Filmen blir bara bättre ju fler gånger man ser den!

Filmen är svartvit

Hjälp! (1965)