Holes

Handling: Tonårskillen Stanley Yelnats är otursförföljd. Ända sen hans farfars far drog en förbannelse över släkten har han befunnit sig på fel ställe vid fel tidpunkt. Så när han anklagas för en stöld han inte begått, är det precis som vanligt. Stanley döms till 18 månaders straffarbete i ett ökenläger för ungdomsbrottslingar. Under den glödheta solen tvingas fångarna varje dag att gräva ett stort hål i sanden - allt "i ett uppfostrande syfte". De övervakas av den stenhårde vakten Mister Sir och en fruktad anstaltschef. Men snart börjar Stanley och hans medfångar ana att fängelseledningen döljer något - är det verkligen uppfostran som är anledningen till det meningslösa grävandet...

År: 2003

Zane Holtz
Steven Kozlowski
Ski Carr
Jim Wilkey

En bra film med bra skådespelare , underhållande!

TheHobbit

Jag har blandade känslor, mest positiva, för den här filmen. Boken gav mig ett intryck av en smått tragisk och seriös berättelse, meddans filmen i fråga visade samma historia men på ett mer komiskt sätt. Jag är den sortens peron som sätter det komiska framför det seriösa, därför njöt jag mer av filmen än boken. Men självklart var boken också hejdundrande bra!

Huvudpersonen, Stanley... han ser då INTE ut som jag hade väntat mig. Smal?? Söt som fan?? nej i boken står det att han är lite mullig och lutar mer åt det fuula utseendet, i filmen är han ju hur het som hellst!
Jag ÄLSKAR Zero! Karaktären är så otroligt hemlighetsfull och spännande och man vill alltid veta mer om den lilla filuren. Han som spelar Zero gör verkligen sin roll rättvisa.

Jag orkar inte skriva ner varenda tanke jag har om alla karaktärer i hela filmen, men i stort sätt: Klart godkänd, mer än det... Väl godkänd! Kanske lite mer till och med. Men jag ska inte säga för mycket.. typ 4,3? Ja, 4,3!

greenmango

en fyra. jag gillade boken men filmen var också bra. Det enda negativa som jag kan säga är att det blev lite för mycke westen tema, det blev bara larvigt då.ex. vissa behövde inte ha cowboy hattar.

crazybaby

Charmig film som verkligen förmedlar ett budskap. Den följer boken ganska bra, några justerngar bara! Sevärd.

Tinkerbell

Jag tycker denna film är hel charmig! Även om den är en barnfilm så charmades jag totalt!

DuskBringer

En ganska smart film, men alla "sidetracks" gör att det blir lite plåttrigt emellanåt. Dessutom är det lite för mycket barnfilm för att jag ska kuna uppskatta den fullt ut. En stabil tvåa iaf.

Carras

tycker att den var jättebra ibland men ibland bara tråkig.. men den handar mycket om vänskap på ett sätt som jag gillar. men det händer ibland inte såå mycket =(

Filmen är både i färg och svartvit