Belly of the Beast

2,2

Handling: Sedan 11 september 2001 har världen förändrats. Vi har kommit till insikten att det inte finns en enda plats där vi kan känna oss helt säkra. Det får i högsta grad den tidigare CIA-agenten Jake Hopper erfara. Hans dotter Jessica och hennes vän Sarah är på rundresa i Thailand när de kidnappas av den islamska, fundamentalistiska terrorrörelsen Abu Karaf. Deras huvudmål är Sarah, som är dotter till en senator. Jessica råkade bara befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt. Terroristernas krav är att tjugo personer som sitter i amerikansk fångenskap ska släppas fria inom en vecka, annars dödas flickorna. Den amerikanska regeringen vägrar att förhandla och Jake inser att bara han själv kan rädda livet på sin dotter och hennes vän.

År: 2003
Alastair Vardy
Andy Adam
Shahkrit Yamnarm

The__Price

Jag tycker att Belly of the beast är en av Seagals bättre filmer faktiskt. Den visar hans budskap (Buddhism), han slåss oerhört mycket, och den har jättefina miljöer. Fona bilder! Han har alltid sina coola kommentarer med. Sevärd tycker jag! Bortsett från de kassa animationerna som nästan blir pinsamma.

Rune

Steven Segals sämsta film.