Herkules

Handling: Vi får följa den unge Herkules väg från liten grabb till stor hjälte - en väg kantad av faror och äventyr...

År: 1997
Regissör: John Musker Ron Clements
Originaltitel: Hercules
Ingår i tema: Disneyklassiker

Det här var början på undergången för Walt Disneys filmer. Men den här filmen håller fortfarande en viss bra standard. Walt Disney hade bytt ägare och det här var den första filmen dom gjorde. Enligt min mening borde dom ha bytt namn också för fr o m Hercules och frammåt så fick filmerna en mycket billigare och dåligare look över sig. Det var inte alls Disneyfilmer längre. Vill du veta vad Walt Disney är så ska du se filmerna före den här filmen. Höjdpunker är Lilla Sjöjungfrun, Skönheten & Odjuret och Lejonkungen. Efter den här filmen blev handlingarna sämre, teckningen kantigare och fulare, skämten ökade och det blev bara mer allmänt barnsligt. Men dom ansträngde sig mer på den här filmen eftersom det var deras första film, så filmen blir ändå godkänd. Starkaste pluset är James Woods som gör rösten till Hades.

En fin och vacker Disney klassiker men inte en av dem bättre. Musiken är vacker.

Bambi Tjejen

Bra och Härlig men vet ni vad jag inte gillar mest: Grekiska
ursprunget som går mig på nerverna men ändå rätt skönt med lite figurer och speciellt Pegasus,han är favoriten i filmen
men hans namn passar inte in tyvärr. en trea till filmen..

Ajice

Älskar den här filmen, det är innan disney blir FÖR dåliga. Gospelkören är ju fullkomligt delicious och det är en kul och charmig berättelse, inte helt förutsägbar men det slutar ju såklart lyckligt ändå! :P

den här va bättre när man va liten.men nja den får en stark tvåa över sej

Den är ganska rolig men det är alldeles för mkt (dålig) sång i den..

En bra klassiker!! Ungar gillar den!

Den bra version av historian om herkules och det är en rolig film i tecknat

crack_of_dawn

Detta är ju trots allt en klassiker (och en BARNfilm). Jag såg den redan när jag var liten och tyckte den var riktigt underhållande då. Sett om den nu och anser att den fortfarande håller måttet som en Disneyklassiker. Se den gärna (men kom ihåg att den är gjord för barn och inte för vuxna), så kommer du nog gilla den likamycket som jag:)

TheHobbit

En av mina absoluta favoriter!! Herkules är en såå underbart vacker film! Jag ÄLSKAR den så mycket! Den är rolig, och romantisk, och lite läskig ibland, och det är så fantastiskt ritat allting! Älsk! <3333

Filmen är animerad