Blodspår

Handling: Terry McCaleb är en skicklig veteran inom FBI, som drabbas av en hjärtattack under en våldsam jakt nattetid på en misstänkt mördare i Los Angeles. Två år senare lever den numera förtidspensionerade McCaleb, som genomgått en lyckad hjärttransplantation, ett stillsamt liv ombord på en husbåt i Los Angeles hamn. En dag får McCaleb besök av en kvinna vid namn Graciella Rivers. Hon ber den fd FBI-agenten att hjälpa henne finna sin systers mördare, eftersom polisen verkar ha gett upp fallet. McCaleb undrar varför kvinnan sökt upp just honom. När han får veta anledningen, känner han sig tvingad att göra allt för att fånga denne seriemördare.

År: 2002
Regissör: Clint Eastwood
Originaltitel: Blood Work
Clint Eastwood
Jeff Daniels
Anjelica Huston
Wanda De Jesus

Dan banan

Jag hittar inget fel på det här Clintan-skulpturen.
Möjligtvis att manuset och fotot till en början verkade aningen sviktande.
Dock fyller filmen ut en jämn massa för övrigt.
Resten av handlingen är visserligen rätt lång men ändå spännande.
Inte helt ofrutsägbar men intressant.

Jag konstaterar att det blir trean.
Sevärt, Eastwood kan sina saker.

Shadowfax

En ganska bra film. Tyckte inte den var förutsägbar, kom på mördaren först i slutet. Sedan är det här en helt typisk thriller. Man räknar verkligen ut vad som ska hända och vad som redan hänt när mördaren har blivit avslöjad. Ett starkt minus för det, annars var storyn som sagt bra.

Det tog inte särskilt lång tid att lista ut vem som var mördaren. Eastwood har som vanligt anpassat sin roll efter sin ålder. Att han sedan utbyter kroppsvätskor med den 30 år yngre Wanda De Jesus (Graciella Rivers) får man helt enkelt ta.

Oförutsägbar men Inte något av de bättre från Clint, som en något över medel tv-deckare betyget blir en 3a

Väldigt uttänkt och lite lurig handling. Slutet var för mig ganska oväntat, så det vinner filmen mycket på. En stark 3:a som helhet.

en helt okej thriller som clint eastwood gör filmen ännu bättre.dem andrat rätt mycket från boken till filmen..dem har bytt mördare bla

antoniuz

svag 3'a

En spännande och smart film, med bra skådespel av Clint Eastwood i huvudrollen.

Okej film.Okej story och bra skådespeleri.Men filmen uttråkade mig ändå en bit för mycket.Jag känner igen denna story från ett antal andra filmer.Men filmen var helt klart underhållande.Okej för en kväll.Det får bli en tvåa.

Dan banan

Jag hittar inget fel på det här Clintan-skulpturen.
Möjligtvis att manuset och fotot till en början verkade aningen sviktande.
Dock fyller filmen ut en jämn massa för övrigt.
Resten av handlingen är visserligen rätt lång men ändå spännande.
Inte helt ofrutsägbar men intressant.

Jag konstaterar att det blir trean.
Sevärt, Eastwood kan sina saker.