Ghost Ship

2,5

Handling: Besättningen ombord på ett räddningsfartyg, som befinner sig långt ute på Barents hav, gör en fasansfull upptäckt, nämligen resterna av en stor passagerarbåt, som förliste för mer än 40 år sedan. När räddningspersonalen väl lyckas ta sig ombord på fartyget, konfronteras man med dess kusliga förflutna och tvingas kämpa för sina liv.

År: 2002

Bob Ruggiero
Iain Gardiner
Adam Bieshaar
Cameron Watt

Historien verkar sakna en röd tråd vilket gör det svårt att hänga med. Det kompliceras ytterligare eftersom slutet gick så hastigt till att jag inte förstod vad som hände. Hade stora förväntningar på den här filmen, men förutom några chockeffekter var den inget särskilt.

Tråkig och ospännande rulle. Man hade mer eller mindre sett allt detta förut och det enda man gjorde när man såg denna andefattiga film var att rycka på axlarna och besviket konstatera att ens filmkväll var misslyckad. Undgår en etta i betyg på grund av några häftiga effekter

cat

jag älskar den så mycket att jag kan skita på mej det jag inte fattar det är att jag är ju bara 12 år men jag har ju sett den den var ju nästa inte ett dugg läskig.

Väldigt B och relativt ointressant och ootäck (om det nu heter så..?). När man var liten var det kanske lite värre men nu, inte lika mycket.

majzzan

Lite trsit att så många ska dö på båten men jag tycker ändå att den e rätt bra lite skum får ej svar på alla frågorna men men...

madeleine_g

Lite läskig men mestadels så tycker jag att den var lite löjlig, i alla fall om man jämför med bra filmer så som Rec, dawn of the dead, end of the line m.m.

Umbrellagirl

Grymmt dålig B skräck. Dock en jätte snygg sen på båten då linan går av... en svag 2 a.

Nja, det här filmen var väl inget speciell direkt..
Kändes inte som om man kunde koppla till karaktärerna direkt och det gick alldeles för fort i slutet.. En tvåa blir det här.

Maria007

Nja kass film! Ingen speciell film.

Riktigt imponerad till största del av filmen..men slutet var en total katastrof.
Helt okej skådespel och en spännande handling.

Och skrämselscenerna gick klart hem hos mig.

Dock så vart jag inte så direkt förtjust i storyn och musiken var det detsamma med.
Utan det dåliga "magi" slutet, halft dåliga storyn och musiken så hade jag höjt mitt betyg ordentligt.

Men klart sevärd i vilket fall.